Na je behandeling moet je herstellen. Dat gaat vaak niet in een rechte lijn omhoog, maar met ups en downs. Het kost ook tijd. Ga je weer aan het werk, bouw dan langzaam op. Heb je tijdens de behandeling doorgewerkt, doe dan daarna ook nog rustig aan.
Lees op deze pagina over:
Herstellen en verwerken
Als je klaar bent met je behandeling, ben je niet direct weer fit. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Je hebt waarschijnlijk nog last van pijn of andere lichamelijke ongemakken.
Emotioneel kan het ook zwaar zijn. Je vindt misschien zelf dat je blij moet zijn. Omdat ‘alles’ nu achter de rug is. In plaats daarvan voel je je misschien leeg, onzeker en alleen. Misschien ben je ook bang dat de kanker weer terugkomt. Dat is niet gek.
Meestal gaat het herstel ook niet in een rechte lijn omhoog, maar met ups en downs. De ene dag voel je je beter dan de andere dag.
Tip: een gezonde leefstijl kan helpen bij je herstel. Bekijk tips voor gezond leven na de behandeling van kanker.
Misschien wil je zelf ook aan de slag met je klachten en herstel. In de Appstore op kanker.nl vind je betrouwbare apps voor leven met en na kanker.
Weer aan het werk gaan (re-integreren)
Heb je door kanker tijdelijk niet kunnen werken? Dan komt er een moment dat je weer aan het werk gaat (re-integreert). Het is verstandig om het werken weer rustig op te bouwen.
Bekijk tips voor als je weer gaat werken.
Re-integreren: waar kun je tegenaanlopen?
Na de behandeling kun je nog last hebben van klachten. Zoals erg moe zijn of een minder goede conditie hebben. Dat kan gevolgen hebben voor je werk. Hoe ga je daarmee om? En wat kun je doen?
Lees verder over re-integreren: waar kun je tegenaanlopen?