Door de behandeling werken de spieren in je mond vaak minder goed. Dan kan het lastig zijn om je mond goed te openen.
Ook door littekens na de behandeling is het lastiger om je mond goed en ver open te doen. Dat is bijvoorbeeld lastig met eten en kauwen. En ook met praten. Het medische woord hiervoor is trismus.
Een fysiotherapeut kan je helpen om je klachten te verminderen. Ga op zoek naar een orofaciaal fysiotherapeut, dat is een fysiotherapeut met veel kennis en ervaring met problemen in de mond en de kaak.