Overslaan en naar de inhoud gaan
We zijn er voor je. Kanker.nl
Inloggen Account aanmaken
  • Inloggen
  • Account aanmaken
  • Kankersoorten
  • Blogs
  • In gesprek met elkaar
  • Diagnose
  • Behandelingen
  • Leven met en na kanker
  • Jong & kanker (16 t/m 39)
  • Lotgenotenzoeker
  • Vraag het een professional
  • Infolijn
  • Vind hulp bij kanker
  • Appstore
  • Activiteitenagenda
  • Patiëntenorganisaties
  • IPSO centra
  • Kankersoorten
    • Bekijk alle kankersoorten (A-Z)
    • Snel naar
      Alvleesklierkanker
    • Baarmoederhalskanker
    • Blaaskanker
    • Borstkanker
    • Darmkanker
    • Hersentumor
    • Huidkanker
    • Keelkanker
    • Leukemie
    • Longkanker
    • Lymfeklierkanker
    • Maagkanker
    • Multipel Myeloom
    • Prostaatkanker
    • Slokdarmkanker
    • Meer kankersoorten
  • Behandelingen
    Vind algemene informatie over behandelingen bij kanker
    • Operatie
    • Bestraling
    • Chemotherapie
    • Doelgerichte therapie
    • Immunotherapie
    • Protonentherapie
    • Meer behandelingen...
  • Leven met en na kanker
    Vind betrouwbare informatie over:
    • Niet meer beter worden
    • Iemand in mijn omgeving heeft kanker
    • Vermoeidheid bij kanker
    • Verder met je leven na kanker
    • Angst
    • Bekijk meer gevolgen van kanker
  • Inloggen
  • Account aanmaken
  1. Ervaringen van anderen
  2. Blogsoverzicht
Levenslust
  • Hormoongevoelige borstkanker
  • Vrouw

Kanker. Punt.

  • 20 volgers
  • Blogt sinds december 2025
  • 5478 x gelezen

Gebroken

zaterdag 20 december 2025

Ieder jaar hing mijn vader hem op z’n vaste plek aan de kast in de huiskamer: het kaboutertje met maar één arm. De andere was gebroken. Klem gezeten had ‘ie,  in een kartonnen doos. Tussen de rest van de kerstspullen. “Kabouter mist armpje af”, zo hebben we hem gedoopt. Vonden we passend, die naam…

Lees verder
8 reacties
10
Inloggen om een reactie te plaatsen
558 x gelezen

Patiënt M.L. van Vliet

woensdag 17 december 2025

"Heeft u ook kanker? Wat een bevreemdende vraag! Moi? Natuurlijk niet! Maar ik zei 'waarschijnlijk wel'. Zonder er ook maar een woord van te geloven. Want ook als ik kanker heb, heb ik geen kanker, ik bedoel: als dat weefsel niet goed was, moet ik bestraald worden, rottig genoeg, en dan is het over…

Lees verder
2 reacties
6
Inloggen om een reactie te plaatsen
612 x gelezen
  • ‹‹
  • 1
  • 2
Schrijf een nieuw blogbericht
Deel je verhaal
Wat wil je vertellen aan anderen op kanker.nl?
Voeg een foto of afbeelding toe aan je blogbericht.
Je kunt deze later nog aanpassen.

Video

Volgorde
Afbeelding(en)
Een afbeelding toevoegen
Je kunt dit later nog aanpassen.
We zijn er voor je. Kanker.nl

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • LinkedIn
  • YouTube

Over kanker.nl

  • Wat biedt kanker.nl
  • Nieuwsberichten
  • Wetenschappelijk onderzoek
  • Kwaliteitsbewaking

Over ons

  • De organisatie
  • Project kanker & werk
  • Contact
  • Vacatures

Voor zorgprofessionals

  • Voor zorgprofessionals
  • Webwinkel
  • Woordenboeken
  • Informatie overnemen
  • Privacyregeling
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Huisregels
  • KWF kankerbestrijding