Vuck MC

Een afspraak maken moet zo eenvoudig zijn een doorverwijzing van je huisarts, ziekenhuis en afdeling bellen afspraak maken klaar. Nee tegenwoordig stuurt de huisarts per mail een verwijzing naar het des betreffende ziekenhuis na 3 dagen mag je dan bellen, als je dan belt krijg een een voice mail die je verteld dat je word teruggebeld op een bepaald tijdstip, tot mijn niet geringe verbazing was dat al na 1 minuut en inderdaad 30 seconde nadat ik had opgehangen werd ik gebeld. Anoniem zo meldt mijn nummer herkenning hoezo, ik heb net  4441125 gebeld ik word terug gebeld  ben ik verstoppertje aan het  spelen zonder dat ik het weet?  De logica achter dit verschijnsel begrijp ik niet helemaal, wil dit ziekenhuis graag de grootste beller worden,worden ze gesponsord door het telecom bedrijf, wil je zien hoe actief je personeel is,werkdruk ontlasting. wat? Een kort aangebonden juffrouw vertelde mij dat de afspraak was gepland op 01-03 om half 9, op mijn vraag of dat iets eerder kon en iets later op de dag werd alleen nee gezegd. barst maar met je ziekenhuis was  mijn reactie, iedere keer in een ziekenhuis moet je zo alert zijn op wat er gebeurd, hoe het gebeurd, wanneer het gebeurd en/of het goed gebeurd. Dan maar naar het plaatselijke ziekenhuis, dan weet ik dat  ik de controle moet houden geen AMC of Vu voor mij Vuck it. Met de sluiting van 2 andere ziekenhuizen zullen ze het rete druk hebben daar in Amsterdam maar een beetje flexibel zijn moet toch kunnen.

8 reacties

Jammer, ik word uitstekend geholpen in 't VUmc. Soms moeilijk te bereiken klopt. Hou je taai en doe wat je voelt wat goed voor je is 

Laatst bewerkt: 21/01/2019 - 07:18

Ja daar kun je een hele dagtaak aan hebben, hopelijk wordt het plaatselijk ziekenhuis voor jou een verademing. Sterkte! x 

Laatst bewerkt: 21/01/2019 - 08:39

Het lijkt erop Ron dat je altijd en overal alles in de smiezen moet blijven houden! Hier zojuist ook een belsessie achter de rug: m’n door oncoloog voorgeschreven antihormoontabletten zouden wel eens de oorzaak kunnen zijn dat mijn  vorig jaar behandeld hart weer opnieuw stoornissen vertoont waar ik heel veel last van heb.

Uiteindelijk na wat heen en weer gepraat met de cardioloog kan ik na (ook weer telefonisch) overleg met de huisarts een sterkere dosis van mijn hartmedicijn op gaan halen bij de apotheek. Kijken of het iets uithaalt.

Op de vraag waarom ik geen contact had opgenomen met de oncoloog heb ik geprobeerd duidelijk te maken dat je bij de slager ook geen brood gaat kopen.

We moeten gewoon blijven doen wat goed voelt en het niet moeilijker maken dan het is. Het is al lastig genoeg met al dat gekloot! Sterkte met alles...

xxx, Okkie

Laatst bewerkt: 21/01/2019 - 11:45

Om u goed van dienst te kunnen zijn, volgt er nu een keuze menu.                          Luister het hele band je af.

Kies 1 als u ......                   Kies 2 als u.......... Kies 3 als u....................                                       aan het eind van het bandje weet ik het betreffende nummer niet meer.                              Groempfffff

Laatst bewerkt: 21/01/2019 - 19:19

Daar heb ik gelukkig geen problemen mee. Het kankerinstituut van het Catharina ziekenhuis in Eindhoven is goed te bereiken, je moet af en toe wachten, maar krijgt altijd iemand aan de lijn. En je word gewoon teruggebeld met een 040 nummer, terwijl als mijn huisarts me belt ik een privé nummer krijg, die ik dus vaak ook niet opneem omdat dat vaak verkoopmensen zijn.

Laatst bewerkt: 31/01/2019 - 09:38

Ik heb er ook geen problemen mee, Daan. Maar ik erger me er wel kapot aan. Reden is, dat ik een aantal jaren in een buitenland heb gewoond. waardoor ik weet, dat het anders en beter kan. Daar hadden ze case managers, die netjes bij hielden wat je waar en wanneer moest doen. Dus geen 1x per week bloedprikken, maar 1x in de maand voor  de hele meute. Geen dubbele onderzoeken meer, maar alles netjes in de juiste volgorde enz enz.

De laatste smoezen, die ik hoor, vallen onder het kopje: privacy. Zo van: Nee, dat mag ik u niet vertellen in verband met uw privacy. Mijn privacy??? het is mijn lichaam!! 

Ja ja, er valt nog veel te verbeteren.... H

Laatst bewerkt: 04/02/2019 - 16:24

Hoi Ron Inderdaad heb je gelijk dat deze behandeling niet je van het is en niet iedereen is geschikt om mensen te woord te staan ook al denk men dat iedereen dat kan. Maar ik moet ook toegeven dat als je op een dag 60 telefoontjes of meer hebt buiten je andere werk het soms moeilijk blijft om vriendelijk of geduldig te blijven. Aan elk verhaal zitten vaak 2 kanten.  Daarom bied ik je excuses aan voor die keren dat je je niet gehoord hebt gevoeld bij mensen die ook in mijn ogen hun werk niet goed gedaan hebben . Maar het is een ziekenhuis waar duizenden mensen werken en er lopen gelukkig ook veel rond die wel het geduld en het hart op de goede plek hebben. Wilde ik ook even zeggen. 

Laatst bewerkt: 25/03/2019 - 06:06

Weet ik Roelie, het is vooral het beleid van het ziekenhuis uit ervaring weet ik dat dat niet per se motiverend voor het personeel is.

Laatst bewerkt: 25/03/2019 - 10:19