Even van hier

Goedemorgen, maandag dan toch de huisarts geweest ivm steken in de onderbuik. Urine was goed, geen blaasontsteking. Hele buik gevoeld en geluisterd. Ze kon er eigenlijk niet veel mee en we moesten ook maar de oncoloog even vragen. Zo gezegd, zo gedaan. Oncoloog belde terug. Uit de laatste scan kon hij zien dat er kleine uitstulpingen in de darm zitten, dit wisten wij ook en hebben daar ook aan gedacht.  Geef het tijd, rust. Kan er verder niks aan doen. Wel benoemde hij nogmaals dat de eerste lijn nu de huisarts is en niet meer het AVL. Dit wisten we al, heeft hij de vorige keer ook gezegd, maar we moesten dit doorgeven van de huisarts. Het voelt toch als een...loslaten, op een nare manier. We hebben toch een band, meneer Busnac, waren zijn woorden. Goed, het zij zo. De steken in zijn buik zijn bijna weg gelukkig. Suiker schommelt enorm, net als zijn gedrag, ik trek dat soms niet,  vergeet maar hoe hij doet, knijp ik hard in mijn handen en bijt mijn tanden zowat kapot. Elke dag huil ik wel eens, omdat hij van die vervelende opmerkingen maakt. FRUSTRATIE, ik weet het.  Gisteren heeft hij een verkeerde beweging gemaakt en heeft zijn rug verdraait ofzo. Wordt veel midden in de nacht wakker en komt dan moeilijk in slaap. 

Goed, ik ga de dag weer in, even zijn rug insmeren.

Lieve groet

4 reacties

Een kankerpatiënt heeft maar één oncoloog .                                      Een oncoloog heeft gemiddeld 200 patiënten.                                          En toch zou dit geen verschil mogen maken want juist een oncoloog zou moeten weten hoe onzeker en kwetsbaar je als patiënt kunt zijn.

Hopelijk blijft de pijn weg, zorg goed voor hem maar OOK voor jezelf!

Take care🧡

Laatst bewerkt: 11/06/2026 - 13:01

Dank je wel, voor mijzelf zorgen is nog een ding. Ik fiets af en toe om een boodschap te doen, maar zit verder bij Sam, hij leeft in de kamer. Hij  Ligt in de nacht wakker te liggen, kan weinig omdat hij zich bijna niet kan bewegen ivm pijn in zijn rug. Verkeerde beweging gemaakt. In discussie gaan heeft geen zin, die medicijnen en hersenmetastase werken niet mee. Hoe het zit in zijn hoofd en lijf weten we niet.

Laatst bewerkt: 12/06/2026 - 09:43

Voor wie stil is                                         Maar veel voelt                                         Voor wie doorgaat                                 Maar zo moe is                                      Voor wie lacht                                        Maar ook zo twijfelt

Een beetje extra liefde voor jou vandaag……

Laatst bewerkt: 12/06/2026 - 12:41