Uitbehandeld

Goedemiddag,  In overleg met de oncoloog heeft Sam besloten om elke behandeling te stoppen.  Er is niks meer mogelijk.  Sam heeft alles gegeven en heeft alle mogelijk  bijwerkinge  ondergaan. De arts vind hem een krachtige, moedige man. Nu gaat het om pijnbestrijding als het zover is. Ik had er al rekening mee gehouden,  maar voelt zo verdrietig.  Ik denk dat het snel kan gaan.

Lieve groet
Anneke

10 reacties

Dag Anneke en ook Sam,

Dat het zomaar snel kan gaan had je niet gedacht en verwacht. Ik voelde eigenlijk al dat het zover zou kunnen zijn, wellicht intuïtie of toch herkennining in de symptomen van Sam. Het allerbelangrijkste is nu dat Sam zo comfortabel mogelijk is en dat is vaak goed mogelijk met behulp van pijnstilling en rustgevende middelen. Ik hoop dat je af en toe je vaste lezers en volgers op de hoogte kan houden. Veel kracht en wijsheid toegewenst voor de komende dagen of weken. Ik heb een hekel aan het woord “sterkte”, voor mij nietszeggend en zonder inhoud. Koester je laatste tijd met Sam en wellicht dat het hospice toch in zicht komt, ook al schreef je eerder van niet. Je mag me altijd een persoonlijk berichtje sturen. Of wil je mijn telefoonnummer om even te praten ook al kennen we elkaar niet. Niets moet hoor!

Liefs

Esther

Laatst bewerkt: 05/06/2026 - 21:36