Helemaal op
Goedemorgen, Sam heeft al een paar dagen heftige steken in zijn onderbuik. Sam wil stoppen met de braftovi. Wetende dat er dan niks meer is en rust wil. Snap ik, hoe moeilijk het ook is. Heeft ook hoofdpijn, komt dit van de spanning of van de metastasen. Sam ligt bijna alleen maar op bed, zitten doet teveel pijn in zijn buik. Vrijdag een belafspraak met de arts. Uit liefde loslaten.....
13 reacties
Ik heb tranen in mijn ogen bij dit bericht. Ik wens Sam en jou die rust van harte... maar oh wat zouden we het liever op een andere manier zien gebeuren... 🫂
Het blijft een oneerlijke strijd. Zo verdrietig, zo .....hij is zo zwak. Geen kwaliteit zo. Knapt in de middag weer op. Heeft geen smaak meer, is erg hulpbehoevend. Komt soms niet zelf overeind en ik slaap boven, ik kan ook niet meer. Ik kan toch niet elke keer s'nachts klaar staan en overdag ook weer? Hij wil dat wel.....maar ik moet een grens trekken. Ik verzorg hem de hele dag al, met alles.
Nee, jij hebt je slaap nodig om een béétje recht te blijven. Sam leunt op jou, wat een mooi teken van vertrouwen en veiligheid is maar als je enkel eindeloos geeft, blijft er op den duur ook niks meer over om op te leunen. Dus een grens trekken is nodig. Dat heb je goed gezien.
🫂❤️😢
😥
Wat een zware tijd voor jullie allebei.
Vrijdag is nog wel erg ver weg. Hiervoor mag je echt aan de bel trekken. Dit is voor jullie allebei niet te doen. Jij hebt ook je rust nodig.
Heel veel sterkte. 🫂
Voor Sam is vrijdag goed, dus ik laat het maar zo.
Voor jullie allebei sterkte en kracht om deze zware en verdrietige tijd door te komen.
Heel veel sterkte gewenst voor jullie beide💞
Je weet dat het komt... en toch is het onmogelijk om te bevatten hoe het zal zijn 🫂
Pak nog de goede ogenblikken en zeg wat je nog wil zeggen (als je dat nog niet gedaan hebt) en precies wat je zegt... het moment nadert... loslaten uit liefde...
Heel veel kracht en sterkte 💝
Zo moeilijk allemaal.
Heel veel kracht en sterkte toegewenst voor jullie beiden. 🫂💕
Sam kan niet meer zonder zorg. En jij kan deze zorg niet meer voldoende bieden. Ik wil geen bemoeial zijn maar dit is echt het kantelpunt om hulp te zoeken in de vorm van thuiszorg of toch dat Hospice. Niet afwachten maar doen, hoe egoïstisch het ook lijkt. Je wilt Sam nog een paar redelijke laatste dagen of weken bieden en je hebt zelf ook rust nodig. In een Hospice kan je in alle rust, waardigheid en met respect afscheid nemen van het leven. Niet toekijken en afwachten. Dit is een van de laatste dingen die je nog voor Sam kunt doen. Uit eigen ervaring weet ik dat de laatste dagen voor het leven op je netvlies gebrand staan. Des te meer reden om het goed te doen.
Liefs
Esthet
Beste Esther, We hebben alles uitgebreid besproken. Sam is nog niet toe aan een hospice. Sam is ook nog niet in zijn laatste dagen. Hoe Sam zich nu voelt. komt door de medicatie. Gisteravond heeft hij deze niet ingenomen en vanmorgen al een stuk helderder. Nog niet helemaal, maar beter. Sam gaat de komende dagen nadenken of hij weer pil neemt of definitief stopt. Gisteren gesprek gehad met palliatieve verpleegkundige. Daar hebben we veel aan gehad en volgende week een gesprek over hulp in huis voor mij.