Angstig

Gisteravond rond 18.00 uur kreeg Sam een enorme epileptische aanval. Hij wist niet meer waar hij het zoeken moest. Zoveel pijn in de lendenen, toen schokken in de buik en daarna been. Wat vreselijk. Extra medicatie genomen. Oxacepam ook. Het wilde niet weggaan. Om 18.20 AVL gebeld. Er werd gevraagd of wij de neusspray hebben gebruikt, dit is voor in noodgevallen. Ochhh jeetje, nooit meer aan gedacht. Direct Sam laten liggen en sprayen. Als het niet hielp, na 5 minuten herhalen. Na de 2e spray hielp het, Sam werd rustig. Totaal van de wereld. Met de neuroloog afgesproken dat de anti epileptica opgehoogd wordt. Het was me een nacht. Sam kon niet zelf zitten of staan en dan wordt plassen wel lastig. Dus ik heb een korte drukke nacht gehad. Nu gaat het weer, maar hij is best moe. Zijn been doet het weer een beetje. AVL adviseert nu even rust.

10 reacties

Zo’n aanval is afschuwelijk net zoals de neurologische uitval, ik heb het ook meegemaakt. Naar het einde werd het alleen maar erger en gelukkig was er plaats in een nabijgelegen Hospice. Is Sam al zeker van een plek in het Hospice want er is jammergenoeg meer vraag dan aanbod. En de verpleging en verzorging doet er alles aan om de gast het zo comfortabel mogelijk te maken. Alleen is de stap daar naar toe heel zwaar want het is definitief en je weet wat het doel is: sterven. Het AVL biedt ook de mogelijkheid om patiĆ«nten op te nemen in de laatste levensfase. Hoe moeilijk het ook is wacht niet te lang want dat geeft teveel spanning, onrust en verdriet.

Je mag me gerust een persoonlijk berichtje sturen, maar voel je tot niets verplicht.

Esther 

Laatst bewerkt: 28/05/2026 - 17:31