Commando operatie is geslaagd

Alweer n tijdje geleden maar was druk aan het herstellen thuis. Ik ben dus de 19e mei geopereerd in het Vumc. Operatie heeft 8 uur geduurd. En ze hebben n lap reconstructie uit mn been gehaald. Tevens halsdissectie aan linkerkant waar ze 21 lymfen hebben verwijderd. Gelukkig snijranden tong helemaal schoon en goede marges. Helaas wel 2 lymfen met onrustige cellen. Gelukkig nog ingekapseld waardoor ik alleen nog de bestraling krijg maar geen chemo. Toch weer n meevaller. Heb 13 dagen in ziekenhuis gelegen, dit was niey mijn leukste tijd en ik vond het behoorlijk zwaar. Met twee drains catheter, neussonde, canule .. het was ook mentaal erg pittig voor mij omdat ik nogal n control freak ben. Nu wel ruim twee weken thuis en begin ietsjes te herstellen en slaap steeds beter. Wel nog steeds snel moe. Als het goed is begint over anderhalve week de bestraling. Ik krijg er 28. Dus 5,5 week op en neer naar de hoofdstad. Gelukkig maar 20 min rijden! Weer mazzel! Eten is nog steeds vloeibaar plus n appelmoes, spinazie a la creme, puree gaat ook nog wel. Mijn tong is aan de linkerkant nog heel erg dik. Ik eet voornamelijk yoghurt, groene smoothies en gepureerde soepen. Daarnaast neem ik 3 flesjes nutri gebeuren vanuit ziekenhuis gekregen. Daar zit alles in. Ben wel 8 kg kwijtgeraakt in 4 weken maar gewicht is nu stabiel. Ik ben heel positief en klaar voor de bestraling! Ik houd heel erg van koken en eten en verlang naar weer normaal eten. Ik hoop dat dit in de toekomst weer redelijk kan en dat mijn spraak ook weer n beetje normaal wordt. Mochten er mensen zijn die hier al goed doorheen zijn gegaan hoor ik graag de ervaringen!

Hele fijne middag en tot een volgend schrijven


Felix