11-6-2026 - Move on (Paclitaxel nr.3 zit erin, nog 9 te gaan)
Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor chemo nr. 3, het prikken wordt wel enigszins lastiger omdat de aderen te lijden hebben onder het vele inbrengen van infusen en al dat bloedprikken. Voor het eerst ging het niet meteen goed en ik ben al niet zo'n held 😊 Maar gelukkig ging de tweede poging wel goed met een andere verpleegkundige. Vanwege de toestand met mijn mond ditmaal vanaf het begin van deze reeks chemo's toch maar uit voorzorg aan mondkoeling gedaan, lees in uur tijd 4 raketijsjes op gesabbeld, er zijn ergere dingen toch?😁
Ik hoefde vandaag dus nog maar een halve Dexmethason i.p.v. 2 zoals in het begin en ik voel nu wel dat ik niet zo hyper meer ben als eerst. Dat wordt nog wat vanaf volgende week want dan hoef ik dat helemaal niet meer te slikken, ben ik dan meteen al een dweil? Wat dat is op dit moment de grootste bijwerking, enorm moe zijn, geen energie en vooral bij druk zijn/bukken/omhoog komen meteen zwart voor de ogen zien en bijna flauw vallen. Ik moet het rustiger aan gaan doen en dat valt me zwaar. Wil eigenlijk gewoon normaal doorleven en de dingen waar ik nog wel enige controle over heb, door laten gaan. Maar mijn lichaam zegt steeds meer NEE! Krijg hier ook regelmatig te horen dat ik teveel van mezelf vraag, maar ja denk dat mijn lichaam me nu wel steeds meer met geweld gaat dwingen rustiger aan te doen 😩 Het is me nog wel gelukt met de e-bike 4 km heen en 4 km terug te fietsen, wel in stand hoger dan ik gewend ben, ben wat aan het inboeten op lichamelijk vlak. Maar toch ben trots op mezelf 💪 en het is ook wel goed om zoveel mogelijk actief en in beweging te blijven. Kwestie van nog beter de balans zoeken dan ik al deed sinds schildklierkanker.
Ik moest vanochtend toen ik met tegenzin weer uit bed stapte aan het prachtige liedje van Abba denken, Move On (ja ik hou van metal maar ook van Abba, ben van alle marken thuis 😃) Move On, dat is precies wat ik nu elke week aan het doen ben, geen zin meer hebben in die hele medische shitshow, ben er soms zo klaar mee! Maar toch ...... I have to MOVE ON anders kom ik er niet! Muziek sleept me wat dat betreft al vanaf kleins af aan door zware tijden heen💪🍀🤞🙏