Neuropathie

Hallo, ik krijg chemo waarbij ik op moet passen voor neuropathie. Nu heb ik soms als ik in bed lig een rusteloos gevoel in m’n benen. Kan dat er ook bij horen? Ik heb geen andere klachten die hierop wijzen. Alvast bedankt. 

Antwoord

Beste  Nomi70,

Bij  perifere neuropathie ten gevolge van chemotherapie, kan het gevoel in de armen en benen verstoord raken, maar ook bewegingsstoornissen kunnen voorkomen. Soms is dat pijnlijk maar dat hoeft niet. Soms voelen mensen juist minder en hebben ze het over een doof gevoel in benen of armen. Rusteloze gevoelens kunnen ook voorkomen.  Of dit  bij jou door de chemo komt of dat er aan een andere verklaring gedacht moet worden. Kunnen we zo niet zeggen. Dus het is wel zinvol om dit  met je behandelaar te bespreken. Hij /zij kan met jou kijken wat er nodig is.  

Op de deze website is  meer informatie te vinden bij:

https://www.kanker.nl/gevolgen-van-kanker/neuropathie/algemeen/wat-is-n…

Is dit een antwoord waar je wat aan hebt?

Met vriendelijke groet 
Het pijnteam

Laatst bewerkt: 16/11/2021 - 19:14

Zeker heb ik hier wat aan. Ik ga het in ieder geval aangeven bij de volgende controle. Bedankt voor de snelle reactie. 

Laatst bewerkt: 17/11/2021 - 06:17