Veelgestelde vragen

Wij zijn leverancier van een tool die goed in de Appstore past. Waar meld ik ons aan?

Je kunt je app, module of keuzehulp aanmelden via appstore@kanker.nl.

Waar moet een tool in de Appstore aan voldoen?

Elke tool moet voldoen aan de testmethode van de GGD AppStore. Daarnaast moeten we de tool met een van onze koppelingsmethoden (zoals HTI of SNS) aan de Appstore kunnen koppelen. Het aanbod is in ontwikkeling en wordt de komende tijd uitgebreid.  

Hoe ziet de samenwerking tussen leveranciers en kanker.nl eruit?

Kanker.nl stelt de Appstore beschikbaar voor leveranciers. Zo willen we alle relevante en betrouwbare tools op één plek samenbrengen. Gebruikers krijgen van KWF €100 tegoed. Zij kopen de tools voor een prijs die met de leverancier overeengekomen is. De leverancier ontvangt dit bedrag. Kanker.nl werkt niet met licentieovereenkomsten met leveranciers, maar uitsluitend via de hiervoor genoemde ‘pay per use’ constructie. Hiervoor hebben we een leveranciersovereenkomst opgesteld.

Ik wil een tool aanmelden. Hoe lang duurt het voor deze in de Appstore staat?

Na aanmelding kijken we eerst of de app, module of keuzehulp relevant is voor de doelgroep. Daarna kijken we of deze aan de technische eisen voldoet. Als dit zo is, wordt de tool volgens de criteria van de GGD getoetst. Bij goedkeuring plaatsen we de tool in de Appstore. De hele procedure duurt ongeveer 2-3 maanden, afhankelijk van de technische complexiteit van de aansluiting.

Welke kosten zijn verbonden aan opname van een tool in de Appstore?

Voor opname in de Appstore hoef je niet te betalen. Kosten om de tool aan te sluiten op de koppelingen van de Appstore zijn voor de leverancier. Deze kosten verschillen per tool.

Wat heb ik er als leverancier aan als mijn tool in de Appstore wordt opgenomen?

• Groot bereik onder een relevante doelgroep (maandelijks ca. 1 miljoen bezoekers op kanker.nl). 
• Laagdrempelige en directe toegankelijkheid, zonder tussenkomst van een zorgverlener (volledig zelfmanagement) 
• Een pay per use businesscase 
• Actieve promotie van de tools in de Appstore door het marketingteam van kanker.nl en KWF (een toolkit met promotiematerialen is beschikbaar) 
• Feedback via kanker.nl over de ervaringen van gebruikers. 

Ik heb nog een vraag. Waar kan ik die stellen?

Je kunt met vragen altijd terecht bij appstore@kanker.nl