Communicatie tussen patiënt/naaste en zorgverlener

38 x gevolgd

Deze groep is voor patiënten en naasten, maar ook zorgverleners zijn nadrukkelijk uitgenodigd deel te nemen.

Een goede communicatie tussen zorgverlener en patiënt/naasten, is erg belangrijk. Om de juiste zorg te krijgen en te verlenen, is respect en wederzijds begrip, zowel inhoudelijk als gevoelsmatig, erg belangrijk.

In de praktijk staan zaken als tijdsgebrek, niet durven vragen, niet weten wat je moet vragen, of elkaars ‘taal’ niet verstaan, een goed contact wel eens in de weg.

In deze groep kun je jouw ervaringen bespreken en van elkaar leren, en daarmee het contact met je eigen zorgverleners of patiënten en hun naasten mogelijk verbeteren.

NB: Deze groep is niet bedoeld om te ‘klagen’ over je zorgverleners. Daar zijn klachtenprocedures voor. Meer informatie over het indienen van een klacht.

Alle vragen en discussies (30)

Toon:
Vraag / discussie Reacties Laatste reactie
Openbare vraag, gesteld door strandman
2
Openbare vraag, gesteld door Arnes
4
Openbare discussie, gestart door qwerty1968
2
Openbare vraag, gesteld door 58Frank
3
Vraag, gesteld door LCP
10
Vraag, gesteld door AnnemiekNederpel
1
Openbare discussie, gestart door SandravdrW
10
Openbare discussie, gestart door Sabine_
10
Vraag, gesteld door elisesaxofoon
1
Openbare vraag, gesteld door Redactie
2
Discussie, gestart door mikmak
0
Geen reacties
Discussie, gestart door Hermanovic
7
Discussie, gestart door Doortje
4
over artikel Chemotherapie
Vraag, gesteld door liannethefirst
0
Geen reacties
Discussie, gestart door Doortje
1